Så lyckades Njie med sin butikskampanj

Att sticka ut i mängden och fånga konsumentens uppmärksamhet är en av de stora utmaningarna i en butik. Njie, som är en av de största inom nyttiga och goda hälsoprodukter, har arbetat med Bording det senaste året. Fokus har varit att synas i butik, ett samarbete som varit väldigt lyckat och som nu fortsätter framåt.

- Vi har arbetat tillsammans med Bording i ungefär 1,5 år. Det fanns visserligen en dialog tidigare och vissa leveranser skedde men det var först då vi tog ett helhetsgrepp kring allt vårt material. Nu producerar och levererar Bording alla våra säljburna golvställ, skyltar, pallkragar och mer därtill som behövs för att vi skall synas i butikerna, berättar Moniqa Eriksson som är trademarketing-ansvarig hos Njie.

Att synas är viktigt, men det gäller också att fånga konsumentens intresse och uppmärksamhet. Ett resultat av Bordings och Njies samarbete har varit att använda sig av kampanjer och tävlingar.

- I januari 2019 genomförde vi en ”cykelkampanj” där vi tävlade ut tio cyklar. Bording var med och utvecklade kampanjen - de fungerade både som rådgivare och skapade den unika lösningen som användes i butiken för exponering. En lösning som skulle synas, vara stor och tydlig, men samtidigt smidig för våra säljare att sätta upp, något de lyckades med. Kampanjen blev en succé och vi är nöjda både med antalet tävlande, exponeringen och slutresultatet, förklarar Moniqa.

När man arbetar med produkter som säljs mot konsumenter så kan det ofta bli snabba beslut och korta ledtider, vilket kan ställa till det både för kund och leverantör.

- Vi kan ibland springa fort fram, då vi anpassar oss efter marknaden och vad som används just nu. Då är det viktigt för oss att ha en leverantör och partner som kan hjälpa oss, även om det krisar. I Bording har vi hittat en sådan leverantör, de ställer alltid upp och försöker lösa eventuella problem som uppkommer. Det i kombination med den personliga kontakten gör att vi värdesätter vårt samarbete högt, avslutar Moniqa.