Digital Signage till John Henric: ”En långsiktigt smartare lösning”

På Stureplan i Stockholm ligger en av de exklusiva John Henric-butikerna. Med ett koncept helt utan mellanhänder ligger företaget i framkant och erbjuder högkvalitativt herrmode till rimligare priser. För att stärka sin butikskommunikation tar de hjälp av Bording.

Sedan januari 2020 har Bording levererat skylt- och butiksmaterial till John Henric, bland annat i form av Digital Signage. Det innebär både digitala skärmar som integreras i butiksmiljön på ett estetiskt tilltalande sätt, samt mjukvaran som rullar på skärmarna.

– Vi ser det som en långsiktigt smartare lösning för att maximera det visuella materialet och marknadsföringen i butik. Dessutom är det ett mer miljövänligt val. Vår butik på Stureplan har fått bli startskottet för Digital Signage, säger Ion Lancing, Art Director på John Henric.

Rörlig media blir en allt viktigare kanal och möjligheterna att forma budskapen är stora. John Henric har möjlighet att själva redigera marknadsföringsmaterialet och kan även assisteras av Bordings egna designers.

– Redigering, schemaläggning och förhandsvisning av allt digitalt material kan vi smidigt göra online. Det fungerar toppen! Det känns också betryggande att vi hela tiden har tillgång till teknisk support hos Bording när det behövs.

Digital Signage är bara en del av samarbetet. Bording hjälper även till med delar till deras framgångsrika webbshop, med exempelvis bilagor och även Easyone-följesedlar som är på gång.

– För ett bolag som oss kan Bording erbjuda en svårslagen kombination tycker vi. Har man intresset av blandade format och medier hos ett tryckeri så är Bording riktigt bra. Vi får en helhetsleverantör med bra priser och snabb och trevlig service!

 

Vill du läsa mer?