TePe och Bording – ett färgstarkt PR-samarbete med global räckvidd

TePe bygger på 60 års erfarenhet av innovation, kunskap och hälsa

TePe är ett svenskt munhygienföretag grundat 1965 i Malmö. I 60 år har deras mission varit att öka medvetenheten om förebyggande tandvård och att skapa förståelse för sambandet mellan munhälsa och allmän hälsa. Med sina produkter bidrar de till långsiktig munhälsa och bättre livskvalitet för människor över hela världen.

När TePe kontaktade Bording var målet att hitta ett kreativt och professionellt sätt att synliggöra deras samarbete med Astrid Lindgren Company. De ville utveckla ett PR-kit som presenterade deras Pippi Långstrump-tandborstar tillsammans med en timer som lär barn att två minuters tandborstning både är viktigt och roligt. Lösningen behövde fungera globalt, vara kostnadseffektiv och samtidigt leva upp till TePes fokus på hållbarhet. Dessutom hade TePe ett behov av printa flyers på olika språk och med olika budskap.

Samarbetet som formade lösningen

Genom hela processen upplevde TePe ett nära och konstruktivt samarbete med Bording. Idéer testades, justerades och utvecklades tillsammans, och Bordings expertis inom förpackningar var mycket viktig för att hitta de bästa lösningarna för TePes behov.

Citat från Sofi Marffy, Global Marketing Manager, TePe:
”Som alltid när vi arbetar med Bording fungerade kommunikationen väldigt bra. Våra idéer testades och anpassades, och vi uppskattar ett kreativt samarbete där Bording är experten på själva förpackningen och hjälpsamma i att hitta lösningar för våra marknaders lokala behov.”

Resultatet och vägen framåt

Det färdiga PR-kittet blev precis som TePe hade önskat sig. Det är färgstarkt, lekfullt och iögonfallande. Den begränsade mängden text låter designen tala för sig själv, och Pippi Långstrump framträder tydligt som huvudkaraktär. Inuti lådan får mottagaren en första inblick i samarbetet och i TePes tolkning av de ikoniska, äventyrliga berättelserna som väcks till liv genom produkterna.

TePe lägger stor vikt vid att samarbeta med svenska producenter som delar deras hållbarhetsfokus och kan omsätta idéer till verkliga lösningar. Därför avslutar Sofi Marffy med en tydlig bedömning av partnerskapet:

”Det här är inte första och inte heller sista gången vi vänder oss till Bording för hjälp. Tack för ett gott samarbete!”

Skicka ett mejl till oss …

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.