Kullabygdens Musteri

I nordvästra Skåne har Kullabygdens Musteri legat sedan 1929 – ett musteri som tillverkar traditionell och helt naturlig äppelmust. Den består till 100 % av frukt, helt utan tillsatt socker, färgämnen, konserveringsmedel eller andra tillsatser.

De traditionella och naturliga produkterna har blivit en succé. Från att ha varit ett litet andelsmusteri har Kullabygdens Musteri (Kullamust) vuxit till att producera flera miljoner flaskor must i olika varianter, som förutom i Sverige även exporteras till framför allt Asien och Mellanöstern.

Samarbete som lyfter varumärket

Och precis som god äppelmust kräver de bästa råvarorna, kräver bra säljkampanjer det bästa POS-materialet. Därför har Kullamust samarbetat med Bording Sverige för att ta fram en rad olika POS-material i samband med butikskampanjer för de klassiska Kullamust-produkterna, samt det nyare varumärket ”Mustly” – ett vuxenalternativ till läsk i form av alkoholfria, bubblande drycker bestående av Kullamust, kolsyra och naturliga smaker.

”Vi har samarbetat med Bording Sverige i många år, men under de senaste två åren har vi gjort vissa förändringar i vår grafiska profil, och därför behövde vi en större uppdatering av vårt POS-material,” säger Maria Jörgensen, försäljnings- och marknadskoordinator på Kullabygdens Musteri.

Har man smakat ett glas äppelmust från Kullamust, råder det ingen tvekan om att mycket kärlek och hårt arbete ligger bakom de smakrika produkterna. Musteriet vill att den höga ”Kullamust-kvaliteten” ska genomsyra allt de gör – även POS-materialet.

Gemensamma ambitioner om högsta kvalitet

”Vi är ett mindre företag, men med stora ambitioner. Det är mycket viktigt för oss att hålla en konsekvent hög kvalitet i allt vi gör – från organisation och produktutveckling till våra marknadsföringsmaterial. Här har vi upplevt att Bording Sverige har gått in i samarbetet med exakt samma höga ambitioner och målsättning om att bara det bästa är gott nog,” säger Maria Jörgensen.

Bording Sverige har arbetat nära Kullamust och gett rådgivning under hela processen – från val av tryckteknik och materialfinish till otaliga provtryck för att hitta de helt rätta färgnyanserna. Och precis som med ett glas Kullamust-äppelmust syns kärleken och det hårda arbetet tydligt i de färdiga produkterna.

”För oss är varumärkeskännedom och identitet ovärderligt när det handlar om att bygga och stärka våra varumärken ute i butikerna. Därför är vi också väldigt nöjda med vårt nya POS-material, som både håller mycket hög kvalitet och är lätt att känna igen i butik,” säger Maria Jörgensen.

Skicka ett mejl till oss …

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.